Ważne zmiany w Tarczy Antykryzysowej
Od dnia 23 lipca 2021 roku zaczną obowiązywać przepisy zmienionej ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842 z późn. zm.).
W związku z wejściem w życie wyżej wymienionych przepisów Powiatowy Urząd Pracy w Wysokiem Mazowieckiem informuje, że prowadzi nabór wniosków o udzielenie jednorazowej dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy, którzy na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy
z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, w jednym z dwóch kodów:
- 47.11.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach
z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, albo - 47.19.Z Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach;
i których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych był niższy co najmniej o 40% w miesiącu wskazanym we wniosku w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.
We wniosku przedsiębiorca może wskazać jeden z następujących miesięcy, w którym nastąpił spadek przychodów: listopad 2020 r., grudzień 2020 r., styczeń 2021 r., luty 2021 r. albo marzec 2021 r. Jeśli przedsiębiorca wskazał określony miesiąc w złożonym wcześniej wniosku, nie może wskazać tego samego miesiąca w kolejnym wniosku. Natomiast miesiąc do którego przedsiębiorca porównuje spadek przychodów (wrzesień 2019 r. lub wrzesień 2020 r.) może być wskazany więcej niż w jeden wniosku. Zatem przedsiębiorca może złożyć maksymalnie 5 wniosków o dotację w wybranych przez siebie terminach, ale nie później niż do 30 września 2021 r.
Kwota maksymalna udzielonej dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł.
Pracodawca składa wniosek o udzielenie jednorazowej dotacji WYŁĄCZNIE w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl. do dnia 30 września 2021 r.
Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych
na pokrycie tych samych kosztów.
UWAGA: Wnioski złożone w inny sposób, np. w formie papierowej nie będą rozpatrywane.
Szczegółowe informacje można uzyskać w zamieszczonych niżej „Zasadach udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne" oraz pod numerem telefonu: 86 275 86 33.